Обсуждение: BUG #14440: Error starting postgres

Поиск
Список
Период
Сортировка

BUG #14440: Error starting postgres

От
djlopes@gmail.com
Дата: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Re: BUG #14440: Error starting postgres

От
"David G. Johnston"
Дата:
On Tue, Nov 29, 2016 at 4:28 PM, <djlopes@gmail.com> wrote:

> The following bug has been logged on the website:
>
> Bug reference:      14440
>
> 2016-11-29 23:27:17 WET LOG:  database system was interrupted while in
> recovery at 2016-11-29 22:06:46 WET
> 2016-11-29 23:27:17 WET HINT:  This probably means that some data is
> corrupted and you will have to use the last backup for recovery.

=E2=80=8BWithout any commentary on your part I'm going to say that this is =
not a
bug but rather, as the hint suggests, data corruption.

If you wish to discuss PostgreSQL administration it would be customary to
subscribe to the pgsql-general list and post some background and questions
there.  The bug reporting mechanism is not a proper forum for such a
discussion.

David J.
=E2=80=8B

Re: BUG #14440: Error starting postgres

От
Tom Lane
Дата:
djlopes@gmail.com writes:
> PostgreSQL version: 9.3.0

9.3.0?  Really?  There have been numerous and serious bugs fixed in the
9.3.x branch (I'm afraid it wasn't one of our most reliable releases).
I don't know offhand if any of them would explain this particular index
corruption, but you really need to be running something much newer.
9.3.15 is the current release in that branch.

> 2016-11-29 23:27:17 WET FATAL:  btree level 1 not found in index "77469"
> 2016-11-29 23:27:17 WET LOG:  startup process (PID 4971) exited with exit
> code 1
> 2016-11-29 23:27:17 WET LOG:  aborting startup due to startup process
> failure

Looks like severe corruption of an index.  I do not think there's any
automated way to recover from this.  If you don't want to revert to your
last backups (hopefully you have some) it's going to take manual forensic
analysis to see what can be extracted.  There are various support
companies that specialize in Postgres data recovery ... it's unlikely
anyone will want to do it for free.

            regards, tom lane

Re: BUG #14440: Error starting postgres

От
David Lopes
Дата:
Hi,

can you help how to recover my database?

I can lose the last transaction (for me its not a problem).

Where i can find information how to solve this problem?

thansk for all your help.

Com os melhores cumprimentos,
David Lopes.

______________________________________
Director do Departamento Inform=C3=A1tico @

Conselho Geral da Ordem dos Solicitadores e dos Agentes de Execu=C3=A7=C3=
=A3o
Rua Artilharia 1, n. 63
1250-038 Lisboa-Portugal
Phone:    + 351 21 38 94 200
Fax:      + 351 21 35 34 870
Mobile:   + 351 96 66 19 032
E-mail:   david.lopes@osae.pt
Web Site: http://www.osae.pt

Aviso de Confidencialidade

Esta mensagem =C3=A9 exclusivamente destinada ao seu destinat=C3=A1rio, pod=
endo
conter informa=C3=A7=C3=A3o CONFIDENCIAL ou protegidas por sigilo profissio=
nal,
cuja divulga=C3=A7=C3=A3o est=C3=A1 expressamente vedada nos termos da lei.=
 Caso tenha
recepcionado indevidamente esta mensagem, solicita se que nos comunique
esse mesmo facto por esta via ou para o telefone +351  213894200
devendo apagar o seu conte=C3=BAdo de imediato.

This message is intended exclusively for its addressee. It contain
CONFIDENTIAL information protected by law, protected under professional
secrecy rules. Its unauthorized use is illegal and may subject the
transgressor to the law's penalties. If this message has been received
by error, please notify us via e-mail or by telephone +351  213894200
and delete it immediately.